Selangor FC didenda RM100,000 kerana bermain lawan JDT tanpa penonton….

Bulan lalu, Selangor FC menarik diri daripada pertandingan Piala Sumbangsih menentang JDT di Stadium Sultan Ibrahim kerana “faktor keselamatan.”

Selangor FC telah didenda RM100,000 oleh Malaysian Football League (MFL) kerana menarik diri daripada perlawanan Piala Sumbangsih bulan lalu menentang Johor Darul Ta’zim (JDT) di Stadium Sultan Ibrahim.

Dalam kenyataan, badan itu menyatakan bahawa ahli lembaga pengarahnya memutuskan bahawa wang denda akan disumbangkan kepada badan kebajikan.

Menurutnya, kelab itu juga perlu membayar kerugian yang ditanggung JDT dan MFL, yang jumlahnya akan diputuskan oleh kedua-dua pihak berkenaan.

Selain itu, terdapat pengurangan tiga mata dalam pertandingan Liga Super 2024–2025.

Dia menyatakan bahawa perlawanan Liga Super antara Selangor FC dan JDT di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya akan dijalankan tanpa kehadiran penonton.

Bulan lalu, Selangor FC memutuskan “tidak akan hadir” dalam perlawanan menentang JDT selepas MFL menolak permohonan mereka untuk menunda tarikh perlawanan atas alasan “faktor keselamatan.”

Keputusan itu dibuat oleh pasukan selepas siasatan dan perbincangan mendalam mengenai kejadian jenayah dan ancaman terkini terhadap pemain dan pegawai pasukannya.

Selangor FC membuat tuntutan itu berikutan kejadian tragis di mana pemain utamanya, Faisal Halim, cedera akibat disimbah asid di sebuah pusat beli-belah di Kota Damansara pada 5 Mei lalu.

Akibat insiden itu, pemain berusia 26 tahun itu dilaporkan mengalami kelecuran tahap empat, dan keupayaannya untuk bergerak dan bercakap telah dihadkan.

You Might Also Like

Leave a Reply